I. Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem dotyczącym jego samego i jego najbliższego otoczenia, w zakresie następujących tematów:
1) ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele);
2) moje miejsce zamieszkania (mój dom, moja miejscowość);
3) moja szkoła;
4) mój dzień, moje zabawy;
5) ubrania;
6) jedzenie;
7) zakupy w sklepie;
8) mój czas wolny i wakacje, zabawki, zainteresowania;
9) święta i tradycje, mój kraj;
10) sporty;
11) moje zdrowie i samopoczucie;
12) przyroda wokół mnie, rośliny, zwierzęta, pogoda;
13) życie na wsi i w mieście;
14) zawody;
15) liczby od 1 do 100;
16) świat baśni;
17) kalendarz, podawanie godziny.
II. Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka:
1) reaguje na polecenia;
2) rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami;
3) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
III. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
1) rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem;
2) znajduje w tekście określone informacje.
IV. W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1) powtarza wyrazy i proste zdania;
2) tworzy proste i krótkie wypowiedzi, np. nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
3) recytuje wiersze, rymowanki, odgrywa dialogi, śpiewa piosenki – samodzielnie lub w grupie;
4) używa poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy.
V. W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
1) pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
2) pisze proste i krótkie zdania, według wzoru i samodzielnie.
VI. W zakresie reagowania uczeń:
1) reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia;
2) przedstawia siebie i inne osoby – mówi np. jak się nazywa, ile ma lat, skąd pochodzi, co potrafi robić;
3) stosuje podstawowe zwroty grzecznościowe (np. wita się i żegna, dziękuje, prosi, przeprasza);
4) wyraża swoje upodobania.
VII. Uczeń:
1) wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, warto nauczyć się ich języka;
2) posiada podstawowe informacje o krajach, w których ludzie posługują się językiem angielskim.
VIII. Uczeń potrafi określić, czego się nauczył i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku angielskim, korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).
IX. Uczeń współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.
X. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku angielskim, np. ze słowników obrazkowych, książeczek, stron internetowych.